Wiosenne wejście na Ślęzę

24 marca 2018 r. dwudziestu ośmiu harcerzy, zuchów i opiekunów 13 DH „Morowa 13” przy ZSP w Wysokiej wzięła udział w Wiosennym Wejściu na Ślężę, imprezie zorganizowanej przez Komendę Hufca ZHP w Kątach Wrocławskich. Impreza była zorganizowana w ramach realizacji projektu współfinansowanego przez Powiat Wrocławski, dlatego udział w niej był zupełnie bezpłatny.

Już po ósmej w sobotę zebraliśmy się pod szkołą w oczekiwaniu na transport.  Przejazd trwał trochę ponad pół godziny i już po dziewiątej byliśmy na miejscu.

Nie wszyscy są wprawionymi piechurami, dlatego wejście na szczyt zabrało nam trochę więcej czasu.

Warto jednak było pokonać  własne słabości i wspiąć się na szczyt, skąd podziwialiśmy urokliwe widoki Ślężańskiego Parku Krajobrazowego. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia przy kamiennym niedźwiedziu i przy kościele. Wysłuchaliśmy opowieści o historii kościoła i ciekawostek na temat Góry Ślęży, którymi dzielili się z nami druhowie z Kątów Wrocławskich.

W schronisku nabyliśmy książeczki do dokumentowania zdobytych szczytów i otrzymaliśmy pierwszą pieczątkę.  Zaopatrzeni w pamiątki i posileni kiełbaską upieczoną na grillu, udaliśmy się w powrotną drogę tym samy szlakiem, którym zdobywaliśmy Ślężę.

Słoneczko pięknie świeciło, śnieg się topił, a nam w butach chlapała woda, ale humory dopisywały.

Nikt nie marudził. Wszyscy zadowoleni wrócili pod szkołę, gdzie czekali już na nas stęsknieni i ciekawi wrażeń rodzice.

Dziękujemy organizatorom za umożliwienie  nam udziału w tej wspaniałej imprezie i mamy nadzieję na dalszą owocną współpracę.